Zajímají vás zkušenosti se stavební firmou S.I.P Beroun? Pište na soul176@seznam.cz

Vlastní, nebo typový projekt?

15. října 2008 v 18:56 | Zdeňka |  Projekt
Vlastní, nebo typový projekt? Nad tím jsme dlouho přemýšleli. A mám-li říct popravdě, když jsme stáli na začátku, chtěli jsme typový projekt. Ze dvou důvodů. Chtěli jsme stavět rychle. Taky se nám zdálo, že individuální projekt je drahá záležitost. Koupili jsme knihu projektů od GS-Servisu. Listovali, listovali, lepili si do knihy barevné papírky, až jsme zjistili, že nic nám tak zcela nevyhovuje.


Jesti dospějete do tohoto stádia, pozorně se na ty projekty podívejte a zjistíte, že ten velký katalog je ve skutečnosti záležitostí pár architektů a byť se většinou honosí tituly vpředu i vzadu jejich projekty jsou většinou na stejné "brdo". Snaží se sice modifikovat, ale především hodně kopírají svou původní představu a samozřejmě ji kopírují i s a častými chybami. Takže: Schodiště vedoucí do patra z obýváku - říkám: Pro nás blbost. Hrubou komunikační zónu chci vést mimo obývák. Navíc stále nevěřím tomu, že tam nebude "táhnout" a v obýváku chci mít příjemnou atmosféru. V klidu si pustit hudbu, tak aby se nenesla do patra. Další věc. Všimněte si, jak málo oni Architekti myslí na úložné prostory. Takové ty kutlošky, kam odložíte smeták, kyblík (občas i milovaného manžela ). Pak taky spíž. Kdo bydlí v paneláku, tak asi ví, jak dlouho vydrží takové brambory v obyčejné kuchyňské skříňce. Navíc kam dát ty dobré mňam mňam zavařeniny, když už taky budete mít tu malou užitkovou zahrádku, že?
Navíc, typovým projektem bychom se připravili o řadu věcí, na kterých trváme. Například rekuperaci (řízené větrání, díky němuž máte doma stále čerstvý svěží vzduch, netopíte přitom pánubohu do oken a nelétá vám do domu prach). "Naše domy nepotřebují rekuperační větrání," zněla odpověď od pánů v Canabě. "Naše domy jsou dokonalé i bez ní," tvrdili. Hm.
"V našich domech nemůžete chtít centrální vysavač, jsou to monolity paní, s nimi už nic neuděláte. Tedy vzpomínám si, že jeden zákazník si jej prosadil, zadělalo se to sádrokartonem ale....", asi by to byla práce navíc, napadlo mě, když nedokončil větu.
To nás dost odradilo. Zpočátku jsme uvažovali i o dřevostavbě. Byli jsme se podívat na dům Rýmařova (myslím, že v Průhonicích). Katastrofa. V obýváku trůnila velká sauna (v domě sídlil i prodejce saun), paní byla tak nepříjemná (asi jsme ji vyrušili od oběda, jehož zbytky se stále povalovaly v kuchyni). A dům? Tak nějak divně (abych nepřeháněla) spíš pocitově se v patře malinko prohupovat do rytmu našich kruků a občas i zvesela zavrzal. To mi dost vadilo na chalupě a nevím, proč bych v tom měla strávit zbytek života. To dům od Atria už byl skoro opravdu DůM. Ochotní milí, evidentně propracovaný konstrukční systém, prostě profíci. To musím přiznat. Jejich dům Tendence se mi vážně líbil, ale taky stál 6 až 9 milionů. Tak na to teda nemáme.
Navíc, když jsem tak v noci přemýšlela (poslední dobou s dětmi přemýšlím skoro výlučně v noci), tak jsem nemohla přijít na to, jak to ti výrobci dřevostaveb vlastně myslí s tím sloganem, že DůM DÝCHÁ. Jak může proboha dýchat, když je zabalen do igelitové fólie!!!! Navíc fakt vzduchotěsné, čímž se ještě chlubí všelijakými drahými testy (přístroj vcucává vzduch ze stavby a čilí mužíčkové běhají po domě a koukají, kudy tam te vzduch z venku leze. Všechno to poctivě měří a nakonec vám slavnostně předají certifikát, že vás dům je skoro hermeticky uzavřen. Je tedy vlastně neprodyšný... Ha.
Tak nevím, jestli se pletu já, nebo oni. Ona totiž dřevostavba v moderním podání není dřevostavba v tom pravém slova smyslu - především dřevo. Je to směs minerální vaty, sádrokartonu, zmiňované fólie, OSB desek slepených kdoví čím (se štěstím možná už i bez formaldehydů). Pravda ale, jsou tam nějaké dřevěné trámky - cca 10x10 - 15x15. Ty to celé drží.
Navíc, dobře jsem se v dřevostavbě necítila, takový ten strach: Co když v garáži nezařadím zpátečku, ale omylem jedničku. Projedu skrz, nebo mě ty slabé trámky zastaví? A nespadne to? To víte, správná moderní žena myslí na všechno. Hlavně na situace, kdy ji to moc nemyslí. Navíc dřevostavba není vůbec levnější než klasická zděná technologie.

Dřevostavba vyžaduje natažení neprodyšné fólie, ktreá chrání dřevěnou kosnrukci proti vlhkosti. Hm, kdo absolvoval na základce cvičení CO a běhal hodinu po lese v pláštěnce, asi tuší, jak se v tom pak budete cítit. Ale možná, že to zachrání ten finální sádrokarton, který by měl vlhkost trošku regulovat. Smiřte se ale, že budete mít stále otevřená okna, abyste se nezalkli. Nebo si pořiďte tu rekuperaci (řízení větrání). Podle mých informací ji v základní ceně nabízí pouze firma Atrium.

Berte prosím tuhle fotku se špetkou nadsázky. Abych dřevostavbám nekřivdila. Mají své výhody. rychlost výstavby, skvělou izolaci. Prostorově ušetří až jednu místnost proti běžným technologiím. A díky rekuperaci i dýchají. Jako my všichni .

Já tak "moderní" zase nejsem, abych šla do módní dřevostavby.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Miroslav Světlík Miroslav Světlík | Web | 20. října 2008 v 10:40 | Reagovat

Musím souhlasit, projektanti opravdu nemyslí na úložné prostory a postupoval jsem stejně jako Vy. Doma mám 3 katalogy - nevybral jsem ani jeden dům. Častá záležitost: kuchyň s obývákem přes třičtvrtě přízemí (na co?), malé technické zázemí a u menších domů žádná rezervní místnost v přízemí (v životě se prostě může stát cokoli, co Vám znemožní chůzi po schodech - třeba zlomená noha nebo obyčejné stáří).

2 Martin Martin | 4. listopadu 2008 v 14:14 | Reagovat

Zdravím, úplně náhodou jsem dnes narazil na tenhle blog a musím říct, že ne vše, co tu tvrdíte je pravda. No ano, jsem ten stavebík, od koho jste si půjčila ten obrázek z blower door testu a trošku to vytrhla z kontextu. Četla jste si i nějaké ty články z toho blogu? My tam totiž máme ten centrální rekuperační systém, a neprodyšná konstrukce je pak podmínka pro jeho správnou funkci.

Jo a ještě, dost by mě zajímalo, kde se vzalo to tvrzení, že zděné stavby dýchají. Já jsem dosud bydlel pouze ve zděných stavbách (poctivá cihla :-) a pokud tam byla i dobře těsnící okna, tak jsem si žádného dýchání nevšiml. V zimě jsme pak museli neustále větrat a větrat a stejně každé jaro přisla na řadu akce Savo, abychom vypudili plísně ze všech rohů.

3 Autorka Autorka | E-mail | 4. listopadu 2008 v 15:50 | Reagovat

Dobrý den Martine, omlouvám se za použití vaší fotky. Ze svého webu ji stahuji. Dýchání domu rekuperací samozřejmě vyřešíte. Má poznámka patřila firmám, které nabízejí "holé" dřevostavby bez rekuperace a tvrdí, že JEJICH domy "dýchají". Jediný výrobce, který má rekuperaci v základní ceně je dle mých informací Atrium. Popravdě řečeno, asi ví, proč tak činí. Nezlobte se ale to s tou folií opravdu není možné, aby takto dům poskytoval bez rekuperace zdravé klima. Byli jsme v létě ve dvou domech RD Rýmařov a pocit jsme tam příjemný neměli. A cihla je dle mého (upřímně říkám, že laického názoru - nikde jsem netvrdila že jsem odborník) prodyšnější materiál než fólie. Já osobně jsem však byla z počátku pro dřevostavbu a vůbec ji nezatracuji (pokud má řešené větrání - to chci i do zděného domu!). U mě je trošku problém POCITOVÝ. Necítila bych se dobře, pokud bych kolem sebe neměla bytelné stěny. Jinak vám přeji krásné spokojené bydlení! Každopádně děkuji moc za vaše poznatky, věřím, že nějakému návštěvníkovi pomohou. Co člověk to názor, kdy byl jen jeden správný, stavěly by se tady jen "nudné sterilní domy".

S pozdravem Zdeňka.

4 Autorka Autorka | E-mail | 4. listopadu 2008 v 16:20 | Reagovat

Co se týče plísně v domech: Dle mého názoru vznikají spíše špatnou tepelnou izolací objektu než samotným použitým materiálem. Na vině budou spíše tepelné mosty v konstrukci a souvislost s rosným bodem. Problém myslím nastává, když povrchová teplota na vnitřní straně zdi klesne pod teplotu rosného bodu. Popravdě řečeno, jak silné byly v minulosti cihelné stěny? Podle dnešních norem a požadavků by musely být tlusté tak metr, aby vyhověly. To je ale jen můj názor. Zdeňka

5 Lenka Lenka | E-mail | 14. listopadu 2008 v 23:11 | Reagovat

Dobrý večer, Zdeňko, Váš blog se mi líbí, aktuální přehledný a umí upoutat. Váš zábavný styl psaní a čtivost Vašich článků mně "nutí" číst stále dál, i když s obsahem jsem chvílemi dost nespokojená:o) Moc se mi nelíbí Vaše pranýřování dřevostaveb a na druhou stranu "alibistické" ujišťování, že dřevostavby vlastně vůbec neodsuzujete a zpočátku jste o nich hodně uvažovala (nezlobte se, ale nechtělo se mi už vracet a vyhledávat přesné citace, tak doufám, že mě nebudete kritizovat za nepřesnou parafrázi Vašeho "vlastně neodsuzování" dřevostaveb:o). Ale v podstatě chápu, proč skládáte argumenty na stranu zděných domů a opakovaně "ryjete" do dřevostaveb. Řekla bych, že je to docela standardní model uvažování člověka, který se pro něco rozhodl, ale není si stoprocentně jistý, nějaký mají červíček pochybností tam hlodá, a tak na jednu stranu shromažďuje všechna pozitiva pro své rozhodnutí a na druhou stranu někdy možná trošku nespravedlivě kupí negativa k možnosti, kterou zavrhl. A to prostě jen proto, aby se ujistil, že jeho rozhodnutí je správné. (Toť můj skromný názor:o) vycházejí ze sebepoznání dle hesla "podle sebe soudím Tebe", jelikož podobný model uvažovaní taktéž praktikuji.) S tím rozdílem, že se jedná o naprosto subjektivní proces (tudíž neveřejný s minimálním vlivem). Ano, chápu Vaši námitku, komu se tento blog nelíbí, ať ho nečte - ale mně se líbí. A dáváte možnost vyjádřit se k Vašim názorům, tak tak činím:o). Trošku mě totiž mrzí, že čtenáři těchto stránek si mohou udělat zkreslenou představu o dřevostavbách a dalších tématech, o nichž zde píšete. Pokud byste bydlela pár let v dřevostavbě a stěžovala si na všechno, o čem se tu zmiňujete, ani by mě nenapadlo Vám psát. Spíš bych hóoodně uvažovala o tom, jestli si dřevostavbu pořídit. Ale jelikož jste, jak tu bylo několikrát zmiňováno, "ještě ani nekopli", jedná se čistě o Vaše teoretické a z velké části laické (což upřímně potvrzujete) úvahy, domněnky a spekulace. To je názor můj;o) Každopádně Vám přeji mnoho úspěchů se stavbou domu a hlavně příjemné a spokojené bydlení. Výběr pozemku dle fotky vypadá krásně - Váš dům Vám prodanou chalupu mnohonásobně vynahradí.

6 Zdeňka Zdeňka | 15. listopadu 2008 v 16:25 | Reagovat

Dobrý den Lenko, děkuji za vaši reakci. Samozřejmě není mým úmyslem zrazovat lidi od dřevostaveb. Vyjadřuji zde své  myšlenky a pocity. Chápu, že  příznivcům dřevostaveb to jistě není po chuti, ale každý člověk má právo na svůj názor a úvahy. Věřte mi, že se však snažím na věc dívat i z té druhé strany a vyvažovat to radami typu: jeďte se do těch domů podívat, zkoumejte, dupejte, testujte, vnímejte. My osobně jeli nejdříve do RD Rýmařova a skutečně jsem tam vcházela přesvědčená, že chci stavět dřevostavbu a když jsem vycházela, řekla jsem manželovi, tak to tedy ne. Upozorňuji, že jiní vyjdou s tím, že řeknou: super. Každý je jiný, každý má jiná očekávání. Beru tento web jako jisté odlehčení naší započaté cesty a doufám, že někmu může pomoci překonat podobné útrapy, kterými si budeme procházet. Děkuji za váš názor a slibuji, ře do dřevostaveb už jízlivě rýt nebudu. Mějte se Lenko krásně, zdraví Zdeňka

7 Zdeňka Zdeňka | 15. listopadu 2008 v 18:02 | Reagovat

Jinak, jsem opravdu moc ráda, že jsme se rozhodli pro zděnou technologii a ani v nejmenším toho nelituji. Právě kvůli oněm červíčkům pochybností. nyní totiž vím, že kdybychom šli do dřevostavby, tak bych si někdy říkala, jestli jsme přeci jen neměli zvolit klasiku. Zatím jsem našeho rozhodnutí ani jedinkrát nelitovala, ani maličko nezapochybovala. A to je myslím dobře. Není asi nic horšího, než rozhodnutí, o kterém si nejste 100 pct jisti. Ale to- platí samozřejmě  oběma směry. Jinak dřevostavby jsou určitě fajn pro ty, kteří o nich nemají pochybnosti. Určitě v nich najdou pro sebe krásné a pohodlné bydlení. Všem, kteří tak staví držíme palce! Zdeňka

8 Lenka Lenka | E-mail | 17. listopadu 2008 v 16:17 | Reagovat

Dobrý večer, Zdeňko. Moc Vám děkuji za odpověď. A jsem ráda, že na dřevostavby budete vlídnější:o) I když samozřejmě máte právo myslet si a psát si, co chcete, protože je to Vás blog, ale tím je Vaše vstřícnost cennější. A jsem moc ráda, že jste si svým rozhodnutím jistá, protože správné rozhodnutí je ten nejlepší pocit. My jsme také jako mnozí stáli před rozhodnutím, zda dřevostavbu nebo zděnou stavbu. Zpočátku jsme si byli jistí jediným - chceme nízkoenergetický, či snad ještě lépe pasivní a pokud možno ekologický dům. Takové domy se dají postavit ze dřeva i z klasických materiálů (tím mám na mysli širokou škálu stavebních materiálů). Pravda je, že kdybychom měli v rodině nebo v okruhu známých dobré řemeslníky, pustili bychom se nejspíš svépomocí do zděné stavby. Protože finanční úspora je při tomto způsobu stavby oproti domům na klíč opravdu veliká. Jenže co tak vidíme v okruhu svých známých, kteří takto sami staví, stojí je to v průměru dva roky času a ty nervy... Navíc náklady na energie u zděných domů, i když jsou nízkoenergetické, stále hodně převyšují náklady u nízkoenergetických dřevostaveb. A rychlost výstavby, ta je prostě neuvěřitelná.

Co bych ale viděla jako "zásadní" nevýhodu u dřevostaveb je "boj" s předsudky okolí všech těch ze staré školy, pro které "echt cihla" je prostě to jediné a nejlepší. Nejinteligentnější a nejfrekventovanější otázky jsou však ty "a co požár?". Nikdo už se však nějak nezamýšlí nad tím, kolikrát za život někomu vyhoří dům a že když už se taková hrůza stane, že je to stejná katastrofa u zděného domu i u dřevostavby. U zděné stavby možná zbydou obvodové stěny, dřevostavbu zase zaplatí pojišťovna celou. Ale takové věci ať nikdo nemusí řešit a ať nikoho nepotkají.

Také úplně chápu, jak moc může rozhodnutí budoucího majitele domu ovlivnit návštěva ve vzorovém domě. V jednom domě jsme paní "správcovou" hodně "pobavili" naším přaním dřevostavby do 2 miliónů - tak "naivní" lidi fakt asi ještě neviděla....  Jinde nás paní "už od pohledu odhadla (vypadáme asi moc mladě)", že my určitě stavět nebudeme a tudíž zabývat se takovými klienty je v podstatě ztráta času. Vy jste zase paní vyrušili od oběda, což jak jistě chápete, jste neměli dělat, protože nacpaný žaludek je důležitější než potencionální kšeftík za nemalé peníze. Absolvovali jsme docela dost návštěv, a tak jsem si stihla všimnout, že o víkendech vzorové domy "hlídají" "brigádníci" (spíše brigádnice, často starší paní), kterým je dle způsobu jejich chování a vstřícnosti naprosto, či spíše totálně jedno, zda do domu přichází potencionální klient nebo jen další "čumil".

Škoda jen, že jste třeba neměli možnost navštívit Kubis od RD Rýmařova nebo Terru od Atria v Brně (obé samozřejmě v pracovní dny:o). Terra je krásný, obrovský luxusní dům s velikou zimní zahradou (moje slabost a mít ty 3 a půl milionu nebo kolik stojí, tak je moje:o) a Kubis zase moderní velmi prostorný dům s velkými okny využívající sluneční energii (mně osobně se tyto moderní domy s pultovou střechou moc nelíbí), ale ani v jednom z nich rozhodně nemáte pocit, že by se pod Vámi pohupovala nebo snad vrzala podlaha či něco podobného. Paradoxně si člověk vůbec neuvědomí, že je v dřevostavbě:o) (Pozná to až na vyúčtování za topení:o)

9 Lenka Lenka | E-mail | 17. listopadu 2008 v 16:25 | Reagovat

Nevím, jak je to v Praze, ale lidé z okolí Brna mají tu výhodu, že na výstavišti v EDENu je plno domů od různých firem pohromadě, a tak mají možnost bezprostředního srovnání. My jsme zatím ve fázi přípravy projektu - dřevostavby na klíč dle typového projektu - co je však na našem typovém projektu "typové" jsou pouze obvodové zdi a nosné body, které musí být zachovány. Jinak máme vnitřní dispozici "překopanou" naprosto dle našich představ a v podstatě je to úplně jiný dům - i já souhlasím s tím, že u typových domů páni architekti většinou plýtvají místem a naprosto zapomínají na úložné prostory. To jsem se dneska zase rozepsala:o) Tak ať se Vám Zdeňko daří, s domkem i blogem, ráda si ho budu dále číst a budu se těšit na další pokračování Vaší stavby a Vaše zprávy o ní. Mějte se pěkně:o) Lenka

10 Autorka Autorka | E-mail | 17. listopadu 2008 v 16:39 | Reagovat

Dobrý den Lenko, zrovna v Kubisu jsme se na brněnském Výstavišti byli podívat letos v létě. Prošli jsme i ostatní domy, například Atrium, ELK atd. Ale my jsme se tam prostě necítili dobře. Každý si musí najít ten správný stavební materiál a my jej prostě v dřevostavbě nenalezli. Na internetu dnes najdete spoustu stránek příznivců dřevostaveb, které vyzdvihují jejích klady (a věru, že je mají). My jsme se ale v těchto domech necítili pocitově dobře, toť vše. Tak jsem o tom napsala. Stejně tak jako příznivci píší o jejich kladech a věřte mi, že málokdy na jejich stránkách najdete článek o nevýhodách dřevostaveb (byť je mají). Tak to berte jako jakousi oponenturu. Pravdou je, že jsme v počátcích uvažovali o dřevostavbě, protože jsme chtěli bydlet rychle. Pak jsme si ale řekli, že to bude dům na celý život, tak nechceme v této zásadní věci dělat ústupky. Už ani v nejmenším nepochybujeme o naší volbě. A protože jsme ve zděném domě dříve bydleli, řada známých má zděné domy, rodiče v něm také bydlí, tak jsem přesvědčena, že nebudeme litovat ani v budoucnu. Myslím, že i zděný dům může být úsporný, co se týče energií. Přeji vám hezké bydlení. Doufám, že sem zase brzy něco napíšu, tak nám zůstaňte jako čtenářka věrná a klidně nám dále oponujte. To sem patří. Přeji hezký den a krásné bydlení ve Vašem vysněném domě. Zdeňka

11 Lenka Lenka | E-mail | 17. listopadu 2008 v 22:07 | Reagovat

Jejda, tak to jsem nevěděla, že jste byli i v Brně. To bych se o tom nerozepisovala. A hlavně pokud se někde člověk necítí dobře, s tím se nedá nic dělat. Ať už je to intuice, šestý smysl či cokoli jiného, je třeba tomu věnovat pozornost. Svou volbou jste si jistí a jste spokojení, a to je hlavní.

Rozhodně jsem Vám nepsala kvůli tomu, abych Vás snad přesvědčila, že dřevostavby jsou lepší (k tomu jsem Vám ostatně nenabídla ani žádné argumenty, protože to opravdu nebylo mým záměrem). Jen se mi Vaše psaní o dřevostavbách nezdálo příliš spravedlivé, protože se zakládalo právě více na pocitech a domněnkách než na faktech.

Já osobně si ani nemyslím, že je možné rozhodnout, který typ stavby je lepší, každý má svá pro i proti. Vždycky bude rozhodující to, co od svého domu očekává budoucí majitel, které vlastnosti a parametry preferuje, co dovolují jeho finanční možnosti a v čem ví, že se bude cítit dobře. Nesouhlasím s Vámi pouze v jediné věci - dřevostavba je bydlení na celý život a rozhodně to není ústupek. Ale vždycky záleží na úhlu pohledu, že:o)

U mě osobně taky hodně rozhodují pocity, mám nesmírně ráda dřevo (a třeba při představě domu z betonových kvádrů, jaký staví známí, mi běhá mráz po zádech, protože to ve mně vyvolává představu hrobky) a i když dnešní montované domy jsou složené z různých materiálů, převážně izolantů, dřevo přece jen jejich základem zůstává. A proti zděným domům nic nemám, ba naopak. Kdybychom měli v rodině stavitele a známé dobré řemeslníky, nejspíš bychom stavěli zděný pasivní dům s "hoodně dřevem" v interiéru. No, postavili bychom si i pasivní dřevostavbu, ale u obou typů staveb je nutné připočíst cca 30% nákladů navíc a to je moc. Třeba časem:o)

Tak jen pište, až bude něco nového, ráda si počtu. A rozhodně Vám nechci jenom oponovat, já jsem ráda, že si lidé takové blogy zakládají a jsem vděčná za všechny informace a za inspiraci. U Vás jsem prostě jen cítila potřebu po spravedlivějším zacházení s dřevostavbami;o) Lenka

12 Petra Petra | 21. listopadu 2008 v 12:05 | Reagovat

Dobrý den,

také jsem na tento blog narazila úplně náhodou a tímto Vám přeji hodně zdaru při stavbě vašeho vysněného domečku. My již stavíme a jsme příznivci dřevostaveb. Mám jen malou poznámku k Vašemu názoru na dřevostavby. Věřte, že dnes se už staví dřevostavby, které "opravdu dýchají" říká se jim otevřeně difuzní dřevostavby a v těchto domech se nepoužívá vábec žádná parotěsná folie a dům není uzavřen polystyrenem.

Tak hodně zdaru

13 Zdeňka Zdeňka | 21. listopadu 2008 v 14:05 | Reagovat

Dobrý den Petro, no vidíte. To teď budu muset tu svou valašskou dřevěnici svléknout z té potravinové fólie :-) . Ale vážně, děkuji za názor. Jen by mě zajímalo, zda těmto domům nevadí vlhkost, která prostupuje stěnou. Folie má přeci tu hlavní funci, že chrání konstrukci před vlhkostí, ne? Ale tak detailně to nastudované nemám. Pro nás jsou nyní dřevostavby již pasé, tak už dále nepátrám. Zdeňka

14 sonicer sonicer | E-mail | 7. června 2012 v 1:04 | Reagovat

Ja jsem zvolil rozhodně individuální projekt..chápu že finance jsou jedna věc a čas, ale neinvestuju par korun.

Vše jsem poptal zdarma na

www.Chciprojektdomu.cz

Později využil i na poptávku materiálu a stavební firmy a dnes už tedy bydlim .Byl jsem spokojený

15 silver bridesmaid dresses silver bridesmaid dresses | E-mail | Web | 11. ledna 2013 v 16:12 | Reagovat

I cannot thank you that you have produce what a nice looking write-up that you have develop here, I thank you for maintaining it up. Looking forward to viewing more of this in the coming future, thanks
http://www.isdress.org

16 vera wang wedding dresses prices vera wang wedding dresses prices | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 3:15 | Reagovat

This is a great site. Good sparkling interface and very informative articles. I will be coming back soon, thanks for the great article. During those moments, practicing anger management can become a huge challenge.
http://www.speakdress.com

17 Hezi Hezi | 2. března 2013 v 7:59 | Reagovat

A hleďme. Tady byl někdo ve skanzenu :-))

18 Katalog domů Katalog domů | Web | 25. května 2014 v 15:02 | Reagovat

Bydlete ve svém

19 Katalog domů Katalog domů | Web | 27. května 2014 v 11:05 | Reagovat

Vlastní, nebo typový projekt?

20 Džíno Džíno | 29. července 2016 v 11:18 | Reagovat

Malá kuriozitka- na slovensku postavili dům vzhůru nohama:

http://www.flatstore.cz/developerske-noviny/zajimavosti/novy-rodinny-dum-vzhuru-nohama-vznikl-na-slovensku/

21 Menio Menio | 29. prosince 2016 v 10:02 | Reagovat

Stavba levných rodinných domů na klíč:

http://www.levnedomky.cz/rodinne-domy-na-klic.html

22 Ramon Ramon | 25. března 2017 v 7:54 | Reagovat

Stavíte a budujete plot? Kvalitní a stylové bránky a branky si můžete vybrat zde:

http://www.naploty.cz/06-brany-a-branky.html

23 Males Males | 31. března 2017 v 7:50 | Reagovat

Energetický audit ve vaší firmě a následná minimalizace nákladů- co vy na to?

http://www.svitimestejne.cz/firmy-a-korporace/

24 Rakos Rakos | 5. dubna 2017 v 10:24 | Reagovat

Už jste uvažovali o moderní podlaze z anhydritu? více se můžete dočíst zde:

http://anhydrit-podlahy.cz/anhydritove-podlahy

25 Lucky Lucky | 5. dubna 2017 v 10:31 | Reagovat

A co takhle betonová podlaha nové doby? více o výhodách se dočtete zde-

http://www.beton-podlahy.eu/vyhody-betonove-podlahy

26 Legos Legos | 5. dubna 2017 v 10:41 | Reagovat

Stavíte rodinný dům? Naučte se něco více o takzvané stavební chemii:

http://stavebniny-chemie.cz/stavebni-chemie/druhy

27 Chali Chali | 19. června 2017 v 9:34 | Reagovat

Chcete si řádně posvítit na práci? LED pracovní svítidla driving jsou skvělé:

https://www.ledsviti.cz/pridavna-led-pracovni-svetla-driving/

28 Taniy Taniy | Čtvrtek v 12:15 | Reagovat

Není nad bydlení v přírodním srubu nebo roubence..zde se dozvíte více o stavbě srubu:

http://sruby-walek.cz/vystavba-srubu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama